"בית חדש": מאחורי הקלעים של הסרט

אילן רובין פילדס, יוצר הסרט, מספר בטור אישי על החוויות שצבר בצילומים ועל הדרך שעבר

yes

נולדתי וגדלתי בירושלים. אני עדיין מאוד שייך לעיר. זה הבית שלי. למדתי קולנוע ב״מנשר לאמנות״ בתל אביב. ב-2014, הסרט התיעודי שצילמתי ״יהוא ירון – אמן השכנוע העצמי״, בבימויה של חברתי הטובה מיה זיידמן, הוקרן בפסטיבל דוקאביב ושודר ב-yes דוקו. שנה אחרי, סרט הגמר העלילתי שביימתי, ״העקידה״, הוקרן בפסטיבל חיפה.

בתחילה תפסתי את שני המרכיבים של הסרט כשני סרטים שונים – סיפור ההגירה של משפחתי, וסיפורה של משפחת חורי. ליל הרצח של ג׳ורג׳ חורי ב2004 נותר אצלי כזיכרון חי, וניסיתי לאזור אומץ לספר אותו. עם הזמן הבנתי ששאלת השייכות שהעסיקה אותי בעצם מחברת בין שתי המשפחות, והסרט תפס את הכיוון הסופי שלו. גיליתי שלקחת אחריות על הסיפורים של אחרים, הן המשפחה שלי והן משפחת חורי, ולבקש מהם לתקשר את הדברים הכי קשים שעברו, אלו דברים הרבה יותר מורכבים ומאיימים ממה שחשבתי. בנוסף, מכל מיני סיבות עשיתי את הסרט לבד. מהפקה, לצילום, בימוי ועריכה. לא החלטה חכמה. זו היתה חוויה מאוד בודדה, שאולי גם שילמתי עליה מחיר בתוך הסרט. קשה לדעת. במרחק הזמן חלק מהסיבות נראות לי ילדותיות וחלק עדיין נכונות. אבל אין ספק שלמדתי לא לחזור על זה שוב.

כל שיחה שהיתה לי עם אליאס חורי היתה מעוררת השראה. הוא אחד האנשים האמיצים שפגשתי. זכיתי גם לבלות כמה ימים בלונדון עם אלין, הבת של אליאס, ולראות את העיר ואת הרעיון של ״בית״ דרך העיניים שלה היה מאוד עוצמתי עבורי. אני חושב שצופים שעברו חוויות הגירה מכל מיני סוגים מצאו את עצמם מזדהים עם החיפוש שמקשר בין הדמויות בסרט. היה לי גם חשוב לשמוע שההורים שלי מצאו את הסרט כמשהו שמוסיף רובד נוסף לתפיסת ההגירה שלהם, ולא יוצא כנגדו.

"בית חדש" זמין לצפייה ב-yes VOD

תגיות:

תגובות

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *